17.9.05

I am gonna be a staaaaar !!!! ( a lire sur ton de la blague, et c'est pourtant vrai...)

It happened yesterday. we were sitting in the hall, kenji, Matt and me, talking chinese and japanese, when two young taiwanese just stooped in front of us and looked at Matt with interest.
They are making an advertissement for a GPS and were looking for a boy and a girl. They took our picture, our measures, our telephone numbers, we discyssed the price and decided wednesday afternoon would do.
they asked Matt if he could ride a montain bike and jump from it, like a real actor...he said yes, he will do it, and started boasting that he is a real sportsman and blah blah blah...
then yesterday they called me to say they kept me but that Matt was not the "hero" they were looking for...bad luck!
well, I am going to be famous alone, they kept me. that was not what made me accept ( seeing my long nose on TV is not an enchamting prospect ). I saw it more like an intertainement, a fun experience.
Apparently i wll have to run in the wild and ride bikes and look pretty ( that is the most difficult part of it ).We will see..

Hier, nous etions en train de discuter, kenji, Matt et moi, quand deux jeunes femmes taiwanaises sont arrivees dans le hall, et se sont plantees devant Matt en le regardant avec interet.
Leur equipe tourne une pub pour les GPS. ils ont besoin d'une fille t d'un garcon. Nous avons accepte de tourner pour eux.
Elles ont alors pris nos mesures, nos numeros de tel, on a decide d'un prix et d'un jour de tournage. elles ont demande a matt si il pouvait faire des cascades a velo, et leur a dit que oui, qu'il etait un vrai sportif...berf, il s'est un peu passe le cirage sur ce coup la...!
Et hier elles m'ont rappele pour me dire qu'en fait Matt ne correspondait pas au hero type, mais qu'elles me gardaient. Je vais donc etre celebre seule...tant pis!
Apparement, mon role consiste a courir et faire du velo dans la nature et avoir l'air jolie ( ca, ca va etre le plus dur! va falloir que je m'entraine ).
Ca promet d'etre marrant, d'ailleur c'est pour ca que je le fais, plus que pour voir mon grand nez a la tele.
On va voir ce que ca donne.